Matemaatikatund ei pea olema igav tuupimine – Kaidy Õismets näitab ette!

Haabneeme kooli matemaatikaõpetaja ja 9.b klassijuhataja Kaidy Õismets on tuttav suurele hulgale Instagrami kasutajatele. Tema kontol kaidyklassiruum, millest on kujunenud nagu omamoodi blogi, on pea 3000 jälgijat.
Õpetajatel on mõnus pikk suvepuhkus. Kas see möödus eesootava õppeaasta peale mõeldes või saite ennast tööst ikka välja lülitada?
Sain end tööst välja lülitada küll. Suvi oli muude tegemistega nii tihedalt sisustatud, et tööle polnudki aega mõelda. Alles augusti alguses hiilisid pähe esimesed mõtted uueks õppeaastaks, mis tuli kohe kiirelt kirja panna, et need kaduma ei läheks.
Kuidas uus kooliaasta algas?
Nagu ikka – tempokalt ja ootusärevuses. Sel aastal on tunne eriti eriline, sest minu käbid – nii kutsun ma oma õpilasi – on jõudnud juba üheksandasse klassi. See toob endaga kaasa hoopis teistsuguse ärevuse. Suur vastutus ja samas teadmine, et see on meie ühine viimane kooliaasta.
Lisaks õpetajatööle koolis olete Te aktiivne postitaja ka enda sotsiaalmeediakontol kaidyklassiruum. Kuidas ja miks see konto sündis?
Tahtsin oma mõtteid ja ideid ka teiste õpetajatega jagada. Kontost on kujunenud omamoodi blogi, kuhu talletan katsetusi ja hetki klassiruumist. See on ka minu viis näidata, et õpetajaamet ei ole sugugi halb, vaid hoopis loov, rõõmus ja inspireeriv.
Kes Teie kontot veel külastanud ei ole, siis palun kirjeldage neile ka, mida seal postitate?
Seal on palju mängulisi ideid matemaatikatundideks, nippe, kuidas ainetunde elavdada, ja mõtteid, kuidas õpilased rohkem liikuma ja kaasa mõtlema panna. Vahel jagan ka humoorikaid videoid või killukesi koolielust. Minu postituste fookus on alati pigem positiivsel.
Mina jälgin Teid Instagramis ja Teie postitused ongi väga positiivsed ja huvitavad. Kust selleks inspiratsiooni ammutate?
Inspiratsiooni saan kõige enam oma õpilastelt ja klassiruumis toimuvast. Lisaks ammutan mõtteid ka sotsiaalmeediast ja teiste õpetajate kogemustest. Vahel piisab ühest väikesest argipäeva momendist, mis annab juba järgmise postituse sisu.
Õpetate matemaatikat, aga Teie ainetunnid tunduvad olevat pigem mängulised ja loovad. Pakun, et need tunnid on õpilaste lemmikud. Mida selline mänguline lähenemine nii Teile kui ka õpilastele annab?
Loodan, et mängulised ja aktiivsed tegevused aitavad avada matemaatikat ka nende jaoks, kellele see muidu hirmu teeb. Minu eesmärk on näidata, et matemaatika ei pea olema ainult kuiv tulpade viisi arvutamine – see võib olla avastamist, koostööd ja isegi naeru täis. Rõõm on näha, kui ka need, kes muidu kahtlevad oma oskustes, hakkavad väikeste sammudega kaasa tulema ja avastavad, et nad saavad hakkama. Tunnen, et töö on kohati ka nagu hobi eest. Mulle väga meeldib õppemänge välja mõelda.
Palun kolme soovitust õpilastele ja õpetajatele, et kooliaasta möödukski positiivses võtmes.
1. Leia igast päevast kasvõi üks väike hetk, mille üle tänulik olla.
2. Ära unusta puhata ja endale aega võtta.
3. Julge uusi asju proovida. Isegi siis, kui esialgu tundub keeruline.
Kaua Te olete Haabneeme koolis õpetajana töötanud?
Alustan juba oma kümnendat tööaastat.
Mis Teile selle juures enim meeldib?
Kindlasti inimesed. Mul on ülimalt tore klass, väga toetavad lapsevanemad ja kolleegid, kellega koos on rõõm töötada. Meie omavaheline klapp ei piirdu ainult koolimajaga, vaid näiteks käisime kolleegidega hiljuti Tipust Topini jooksul, kus jooksime Munamäelt Piritale. Selline koosolemine liidab ja annab tööle palju lisandväärtust.
Mida alanud kooliaastaks soovite?
Soovin rahulikku rütmi, rõõmu väikestest kordaminekutest ning uudishimulikke õpilasi. Kui koolimaja on täis head energiat ja rõõmu õppimisest, siis tuleb ülejäänu juba ise.
KOMMENTAAR
Vivika Kupper, Haabneeme kooli direktor: Kaidys on see nn miski, mis peab olema ühel tublil õpetajal
Algselt tuli Kaidy Haabneeme kooli tööle abiõpetajana. Üsna kiiresti sai temast meie kooli klassijuhataja, kuna ta omandas seda eriala ka Tallinna ülikoolis. Õpingute kõrvalt juhataski Kaidy oma esimest klassi, kellega nad on koos koolteed käinud 8 aastat ja alustavad tänavu üheksandat. Need õpilased on Kaidy armsad “käbid” – nõnda nimelt kutsub ta oma õpilasi hellitavalt. Enda klassiga on tal väga hea läbisaamine ja Kaidyl on ka lapsevanemate toetus.
Kaidy on matemaatikaõpetajana väga hinnatud ja tema õpilased on olnud edukad. Näiteks möödunud õppeaastal viis ta enda õpilased esimest korda 9. klassi matemaatika lõpueksamile. Tema õpilased saavutasid lõpueksamil 83% keskmise tulemuse. Head tulemused on Kaidy saavutanud enda õpetamismeetoditega, mida ta regulaarselt tundides kasutab. Tema tunnid on väga mängulised.
Lisaks õpetajatööle tegeleb Kaidy ka õppematerjalide ja mängude väljatöötamise ja mõtlemisega. Enda loodud mänge ja nõuandeid jagab ta mitte ainult oma kooli, vaid ka kogu Eesti õpetajaskonnale, kes teda sotsiaalmeedias jälgivad.
Kaidy haldab ka Haabneeme kooli Instagrami kontot, kuhu loob lustakat sisu näitamaks, et koolis on lisaks tõsisele õppimisele ka lõbus ja tore. Tänu kooli sotsiaalmeedia sisule on mitmed huvilised töö saamiseks kooli poole pöördunud ja vestlusel on nad rõhutanud, et kandideerima pani neid just Instagramis nähtu.
Kaidy on saanud ka tunnustuse Rõõmu Loov Õpetaja 2024. Kolleegid kirjutasid tema kohta järgmist: ”Kaidy on Haabneeme koolis aktiivne õpetaja, kes tuletab kolleegidele meelde, et väikeste asjade märkamine on oluline ning kool ei ole ainult töötegemise koht. Kaidy korrastab omal algatusel ühisruume ja organiseerib õppetööks vajaminevat ühisvara, et õpetajatel oleks kõik lihtsamini kättesaadav. Kaidy aitab kaasa kollektiivi ühtsus- ja rõõmutundele, näiteks toreda vahepalana tõi ta õpetajate tuppa keerulise pusle, mida kõik õpetajad vahetundidel üheskoos kokku panna said ja pea nädalaga oligi tulemus kõigile imetleda. See tekitas kolleegides palju rõõmu, elevust ja ühtsustunnet ning aitas argipäevale särtsu lisada.”
Jane Saks
Viimsi Teataja kaasautor
Kaidy möödunud aasta tarkusepäeval. Foto: erakogu